Skip to main content
New

Edit attachments inside the cards (Delete, organize in files, folders etc)

• August 13, 2025
  • 1 reply
  • 22 views

Ana Vizzio

Hello, 

Me and my team are using Pipefy for a while now and we feel the need of an update in the attachments area inside the cards of an Pipe. Now it's impossible to even delete a file I uploaded inside the card, that's terrible to organize the process and if, by any chance I uploaded an restricted file, I would need to delete the whole card and everything I've worked just to delete one File. 
Adding to this, the possibility to organize the files inside the card would be a great improvement. To create folders with different topics and informations about the client. 

I think this would improve my business and so many others. 

Hope this will be taken in consideration. 

Thanks!

Português Br:

Olá,

Minha equipe e eu usamos o Pipefy há algum tempo e sentimos a necessidade de uma atualização na área de anexos dentro dos cards de um Pipe. Agora é impossível até mesmo excluir um arquivo que carreguei dentro do card, o que é péssimo para organizar o processo e, se por acaso eu carregasse um arquivo restrito, precisaria excluir o card inteiro e tudo o que trabalhei apenas para excluir um arquivo.
Além disso, a possibilidade de organizar os arquivos dentro do card seria uma grande melhoria. Criar pastas com diferentes tópicos e informações sobre o cliente.

Acho que isso melhoraria meu negócio e muitos outros.

Espero que isso seja levado em consideração.

Obrigado!

1 reply

Bits Bárbara Terra
Community Manager

Olá ​@Ana Vizzio  ! Tudo certo por aí? 😊

Obrigada por registrar a sua necessidade aqui na comunidade! Já compartilhei internamente com os times de produto para análise e estudo de implantação.

Abraços!