[NOVO] Curso Pipefy AI
Join the Pipefy community
Recently active
Abri esse tópico, mas, achei a solução e não soube como apaga-lo. Desconsiderem.
💡 Improved Admin Access for Interfaces! 💡 We're introducing a small but significant improvement to our interface management, specifically to enhance governance and simplify permissions for organization admins and super admins. This update allows these users to join as interface admins quickly, facilitating interface management and improving overall user experience.What's New?:📊 Join as Admin: Organization (super) admins can now join any interface as an Interface admin directly from the interface view. This new capability simplifies permission management, making it easier for admins to oversee and manage interfaces across the organization. 👥 Visibility and Access Control (partially): Organization (super) admins can see all interfaces within the organization, even they are not currently part of. Also, non-admin users will only see interfaces they are part of or public/internal, ensuring privacy and security for restricted interfaces. 🤝 Join Button: Organization (super) admins will s
Oi, pessoal! Tudo bem?Recentemente comecei a trabalhar com um outro time de designers que utilizam ferramenta RunRunIt e gostei muito da função de "dar play" ao iniciar uma tarefa que eles tem na plataforma. Isso ajuda muito a controlar quanto tempo realmente é gasto em uma tarefa. Eu procurei aqui no Pipefy e não encontrei nada do tipo (somente uma função que mostra quanto tempo cada card ficou em determinada etapa), então minha dúvida é se essa função realmente existe ou se há possibilidade de integrar com alguma ferramenta que faça isso dentro do próprio Pipefy para não termos que ficar indo de ferramenta para ferramenta.Grato!
Ficamos sem gerente de comunidade novamente?
Boa tarde pessoal,Quando edito um Formulário Inicial (start form) que possui campos com seleção de grupo e subgrupo, não é possível "Limpar a Seleção" ou "Excluir" o subgrupo antigo.Ele adiciona o novo subgrupo que eu editei para o novo grupo e mantém o subgrupo do grupo antigo.Exemplo:O Equipamento era uma AUTOCLAVE ANALÓGICA; Editei e alterei para RAIOS-X; Logo abaixo ele adiciona o "subgrupo Tipo" de RAIOS-X; Porém, não "apaga/limpa/exclui" o "subgrupo Tipo" que estava antes: AUTOCLAVE ANALÓGICA; Ele também não permite deixar "em branco", pois é um item obrigatório → mesmo que não fosse obrigatório, ele não exclui, pois já testei. Fica confuso para os atendentes de SAC e o próprio cliente.Alguém já passou por isso?Tem alguma alternativa? Obrigado!Abs.
I see this was a problem previously but I am experiencing this with my first connection. When you select create a card the field options are in Portugese. Both my pipes are in English. Any suggestions?
Is there any way to clone / duplicate a specific card via graphql?
It is important to release more options to include in the card's PDF template.For example, fields such as checkbox and card ID are essential for assembling the document.
🌟Attention IT professionals! If you're in IT and love podcasts, catch Pipefy founder & CEO Alessio Alionço on the Digital Transformation Podcast.In this new episode, Alessio shares his perspective on the fusion of AI with process automation technology. His insights include:How to get the most value from AI. Strategies for ensuring success with AI tools. Why AI is a game changer for process management and automation.Alessio details how Accenture — a global professional services company — has built a true IT-business team partnership. Today, IT teams are incentivized to identify and solve business problems while also imagining new possibilities to improve customer experiences and business outcomes. Alessio also draws on his own experience to provide a framework for cultivating the lean mindset and an incremental approach to optimizing processes in order to drive growth. ▶ Curious to learn more? Tune in now, and explore the insights.Pipefy’s AI features are already transforming how y
Tenho um pipe pai onde apenas internos com licença solicitam os campos são obrigatorios. Tenho um outro pipe que criei para externos com alguns campos diferentes e esse deve abrir um card no primeiro pipe.Porém, o pipe pai tem campos diferentes obrigatórios que não vão ser preenchidos pelo pipe filho e ai a automação não funciona… Tentei tirar a obrigatoriedade pra criar a automação mas quando voltei deu ruim. Eu acho que vou ter que criar mais um pipe filho para internos e ai ambos alimentam o pipe pai onde tiro a obrigatoriedade maaaas para evitar de ter 3 pipes venho aqui pra ver se tem outra opção 😬
Hi everyone,😍I’m fairly new to Pipefy and am trying to set up an automation between two pipes, but I’m running into some trouble. I want to automatically move a card from one pipe to another when a specific condition is met, but I’m not sure how to set this up correctly.I also check this: How to start a trigger X days before a start dateqlik I’ve looked through the tutorials and tried a few things, but the card isn’t moving as expected. Is there a step-by-step guide or any best practices that could help me get this working? Any advice would be greatly appreciated!Thanks in advance!
How can I resolve integration issues between MyCapCutAPKs and Pipefy Mobile Apps? What are the common issues when integrating MyCapCutAPKs with Pipefy Mobile Apps, and how can they be resolved? Are there specific compatibility concerns or settings adjustments needed to ensure smooth operation between these two platforms?This website has traffic that I want to move to the Pipefy mobile app, but there is no option to integrate with this mobile app. Please help me to solve this issue
Hi everyone,I’m working on setting up a complex approval process in Pipefy that involves multiple departments and sequential approvals. Has anyone here implemented a similar workflow? What are some best practices or tips for automating and streamlining these kinds of multi-step approval processes in Pipefy?I’m particularly interested in how to manage dependencies between approvals and ensure nothing slips through the cracks.Looking forward to your insights!
Olá, espero que estejam bem. Tenho um pipe, em que quando chega um card na fase final, o objetivo é criar um card filho, com base nesse card pai, em um pipe destino. Porém, existe uma certa conexão nesse card pai, que se houver diversos registros vinculados, eu tenho que criar a mesma quantidade de cards filho no pipe destino. Por exemplo: Se neste card pai houver 10 registros na conexão, eu tenho que criar 10 cards filhos no pipe destino. Sendo assim, gostaria de saber se sabem de alguma solução (automação) para agilizar esse processo, de forma que fique menos manual. No aguardo, obrigado.
👉🏽 Check out the post in Portuguese here.--Exceed expectations for service delivery with AI Agents. Free your team from continually answering the same questions and enhance requesters’ experiences with customizable service chatbots available 24/7. AI Agents answer common questions, centralize information, and help users submit and track their requests, all in conversational UI. Agents also act as a knowledge base for policies and processes. Some of the use cases include:Answering questions about PTO, benefits and other internal policies Providing status updates for requests such as purchase orders Helping employees submit expense reports AI Agents:⚙️ Are easy to setup: Follow our step-by-step guide and upload your policies.📈 Cut costs while increasing productivity: Spend less time answering frequent questions and let FTEs focus on what matters.🚀 Boost customer experiences: Deliver instant, accurate answers, and help initiate requests, track progress and get assistance. See it in
I’m using a Pipe Connection Field for the first time in one of my Start Forms and I’ve noticed something odd. In the public form, the cards listed in the dropdown have the date and phase listed in Portuguese rather than English. As far as I know, all my settings are set to English, but maybe I missed one somewhere? For clarification, this is how I’ve configured the field:
We noticed that when the user creates a card via the application (Android or iOS), in the my requests area of the application and also in the web tool, it does not appear for monitoring.Now the cards opened by the web tool are listed normally.
Dear Piper Comunity:Is there a way I can create a panel or report with info from different pipes?
Eleve a qualidade da sua prestação de serviços com os Agentes de IA! Esse novo recurso de IA do Pipefy libera sua equipe de responder perguntas repetitivas e melhora as experiências dos solicitantes com chatbots de serviço personalizáveis, disponíveis 24 horas por dia, 7 dias por semana. Os Agentes de IA respondem a perguntas frequentes, centralizam informações e ajudam solicitantes a acompanhar o status de suas demandas, tudo em uma interface conversacional. Atuam ainda como uma base de todo o conhecimento sobre políticas e processos da sua empresa. Confira alguns usos práticos do recurso:Responder a perguntas sobre folgas, benefícios e outras políticas internas Fornecer atualizações sobre o status de solicitações, como ordens de compra Ajudar colaboradores a enviar relatórios de despesas Os Agentes de IA:⚙️ São fáceis de configurar: Siga um passo-a-passo e faça o upload das suas políticas.📈 Reduzem custos enquanto aumentam a produtividade: Pare de desperdiçar tempo com tarefas m
Peça à IA para automatizar o que você desejar: basta descrever o que você precisa e a Pipefy AI ajudará você a eliminar até 40% das tarefas manuais e repetitivas – sim, esse é um resultado real. Com as Automações por IA, admins dos pipes e desenvolvedores ajudam as equipes a se livrar de tarefas maçantes, evitar erros e aumentar a eficiência. Além de executar tarefas, a Pipefy AI também é capaz de reconhecer imagens, extrair dados e interpretar informações. Casos de uso da Automação por IA incluem:Processamento de despesas e validação de notas fiscais (🎥 Confira o vídeo) Seleção de fornecedores em um processo de compras (🎥Confira o vídeo) Verificação de contratações no processo de recrutamento (🎥 Confira o vídeo) Processamento de documentos (🎥Confira o vídeo) ✨ A Pipefy AI usa dados proprietários, LLMs e a expertise do seu time para entregar as soluções específicas que você precisa. Seus dados estão seguros, e não serão guardados e nem usados para treinamento de IA. 👉🏼 Que t
👉🏽 Check out the post in Portuguese here.--AI Co-pilot allows operators and agents to achieve faster results with easy-to-use automation and optimization. With AI Co-pilot, create and optimize workflows, unlock instant insights and accelerate time to value - just ask! Pipefy AI Co-pilot can:🤖 Create workflows with natural language📊 Analyze data and detect trends, identify bottlenecks, spot opportunities, and understand root causes🆘 Provide help on how to use Pipefy This means endless possibilities for improving team productivity and building more efficient processes. AI Co-pilot use cases include:Building a new expense reimbursement workflow Identifying suppliers with the highest on-time delivery rates over the past year Quantifying QoQ savings through early payment discounts See the AI Co-pilot in action and learn how to use it:https://www.youtube.com/watch?v=h6bWoXcXXcs ✨ Pipefy AI uses proprietary data, LLMs, and your team’s expertise to deliver actionable, domain-specific so
A IA Copiloto permite que colaboradores alcancem resultados mais rápidos com recursos fáceis de automação e otimização. Com a IA Copiloto, você cria e otimiza fluxos de trabalho, recebe insights instantâneos e identifica gargalos – basta mandar uma mensagem no chat e pedir o que precisa! IA Copiloto é capaz de:🤖 Montar qualquer workflow a partir de instruções em linguagem natural📊 Analisar informações e fornecer insights que ajudam a detectar tendências, identificar problemas e encontrar oportunidades de melhoria.📖 Fornecer os dados e a visibilidade que você precisa para garantir decisões estratégicas e fundamentadas. Isso significa infinitas possibilidades para melhorar a produtividade da sua equipe e criar processos mais eficientes. A IA Copiloto pode ser usada para:Construir um novo fluxo de trabalho de reembolso de despesas Identificar fornecedores com as maiores taxas de entrega no prazo no último ano Quantificar economias anuais por meio de descontos de pagamento antecipado V